W ramach Programu Laboratorium Przyszłości szkoła otrzymała wsparcie finansowe w kwocie 70 000 zł na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży. W 2021 roku wykorzystano 100% przyznanych środków.
Szkoła zakupiła: Drukarkę 3D wraz z akcesoriami i laptopem, nagłośnienie, gogle wirtualnej rzeczywistości z akcesoriami i oprogramowaniem, klocki konstrukcyjne LEGO, robot do nauki programowania, aparat fotograficzny z akcesoriami i obiektywem, statyw z akcesoriami, mikroport bezprzewodowy, mikrofon kierunkowy, gimbal, zestaw FORBOT Mistrz Lutowania + stację lutowniczą, kamerę przenośną cyfrową wraz z akcesoriami, oświetlenie do realizacji nagrań, mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami.
Nowoczesny sprzęt, pozwoli na rozwijanie zainteresowań i kreatywnych postaw uczniów oraz wyrównywanie szans edukacyjnych. Będzie wykorzystywany na zajęciach: informatyki, techniki, fizyki, chemii, biologii, geografii, zajęciach kształtujących kreatywność, w czasie realizacji innowacji pedagogicznych i uroczystości szkolnych.
LEKCJE STEAM Z ZESTAWEM SPIKETM PRIME
W bieżącym roku szkolnym rozpoczęliśmy realizację zajęć z robotyki w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. W zajęciach, które rozwijają sprawność manualną, myślenie przestrzenne, wyobraźnię oraz wprowadzają w świat programowania, uczestniczą uczniowie klas: IIa, IIIb, VI oraz VIII. Dzieci w małych grupach pracują nad zbudowaniem robota, a następnie programują go z wykorzystaniem aplikacji. Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniemuczniów,wszyscy z ogromnym przejęciem i zaangażowaniem konstruują swoje roboty, co przynosi satysfakcję nie tylko uczniom, ale i nam - nauczycielom. Bardzo przyjemnie jest patrzeć jak uczniowie współpracują ze sobą i rozwijają logiczne myślenie, a pod koniec zajęć skonstruowane i zaprogramowane pojazdy „ruszają w drogę.”
WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ W NASZEJ SZKOLE!
Podczas wirtualnej wycieczki, używając okularów ClassVR, uczniowie klas 6 i 7 szacowali różne ilości danych obiektów. Oglądając obiekty w okularach próbowali odpowiedzieć na pytania: Ile przedmiotów widzą w każdej scenie?; Ile różnych przedmiotów widzą? Oglądali takie obrazy jak: Wyspa Amedee: ryby; Bayern Monachium: widzowie; Festiwal latarni: latarnie; Targ w Jordanii: różne rodzaje produktów rolnych; Festiwal słoneczników: słoneczniki.
Następnie podczas pogadanki z nauczycielem dowiedzieli się: Co to znaczy oszacować?; Dlaczego jest to użyteczna umiejętność?; Czy są takie sytuacje, gdy lepiej jest szacować niż liczyć?; A co z sytuacjami, gdy naprawdę musimy liczyć, a samo oszacowanie nie wystarczy?
Dzięki zajęciom uczniowie:
W zajęciach z okularami 3d brali udział uczniowie klasy 6:Gruca Kacper, Kołdras Łukasz, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Motyka Kacper, Stopka Maja, Groń Adam, Szczurek Kacper, Gryboś Krzysztof oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert.
LABORATORIUM ROBOTYKI ROBOMAKER
RoboMaker to niesamowite laboratorium do odkrywania wszystkich sekretów robotyki i kodowania poprzez programowanie blokowe. Uczniowie klasy 6: Groń Adam, Motyka Kacper, Ogorzałek Oliwier, Pękala Szymon, Kołdras Łukasz, Stopka Maja oraz uczniowie klasy 7: Chlipała Jakub, Nalepa Robert, Podwika Kamil, Stolarczyk Hubert zbudowali 2 roboty z ponad 200 komponentów, 2 silników, 1 głośnika i czujnika podczerwieni i zaprogramowali je tak, aby wykonywały zabawne czynności, które pomagają rozwijać myślenie komputacyjne. Do programowania robota wykorzystano programowanie blokowe z poziomu aplikacji na urządzenia mobilne, istnieje również możliwość programowania ręcznego. Robot był sterowany przy pomocy steru dostępnego w aplikacji mobilnej.
Podczas zajęć uczniowie tworzyli proste programy w blokowym języku programowania, definiowali podstawowe konstrukcje algorytmiczne, tworzyli proste programy z wykorzystaniem czujników i silników, dokonywali podziału zadania na części i odniesienia poszczególnych elementów programu do zapisu algorytmu w postaci schematu blokowego. Poprzez udział w zajęciach uczniowie poznali aplikację RoboMaker, potrafią ułożyć sekwencję poleceń sterującą elementami robota, poznali podstawowe bloki języka programowania RoboMaker, znają zasady rysowania schematu blokowego algorytmu i potrafią narysować schematy blokowe prostych algorytmów. Zapraszamy do obejrzenia filmów w zajęć (linki poniżej).
Pokonywanie przez robota zaplanowanej trasy - klasa 6
Programowanie trasy robota - klasa 7
MALI KONSTRUKTORZY
Od września 2023 roku realizowane są zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Na lekcjach kształtujących kreatywność uczniowie z klasy III a korzystają z zestawów klocków LEGO Education SPIKE do realizacji projektów wg instrukcji oraz tworząc własne budowle. Edukacyjne klocki konstrukcyjne rozwijają umiejętności manualne, a także myślenie i wyobraźnię przestrzenną. Zajęcia mają na celu rozbudzanie twórczego myślenia, umiejętności podejmowania wyzwań i poszukiwania rozwiązań poza schematami. Uczniowie współpracowali ze sobą w celu znalezienia kreatywnego rozwiązania problemów i dopracowywali je metodą prób i błędów. Praca z klockami pobudza logiczne myślenie i wywołuje mnóstwo pozytywnych emocji.
14 lutego prawie na całym świecie obchodzi się wyjątkowe święto „Dzień Zakochanych”, czyli „Walentynki”. Patronem tego dnia jest Św. Walenty i chodź o jego życiu wiemy niewiele, to jest on najbardziej znanym i popularnym patronem zakochanych. Obecnie jest to święto radości, przekazywania sobie miłych życzeń i serdecznych słów. Obdarowujemy się kolorowymi kartkami, słodyczami, kwiatami i maskotkami. Zgodnie z tą tradycją, ten wyjątkowy dzień był w naszej szkole okazją do świętowania przyjaźni i życzliwości, w gronie kolegów i koleżanek. I co najważniejsze – świętowali wszyscy uczniowie – od najmłodszych oddziałów zerowych do klas czwartych. Kilka dni wcześniej wszystkie dzieci wraz ze swoimi wychowawczyniami przygotowały piękne serduszka. Każde z nich zawierało „miłe słowo”, ot chociażby „Ładnie dziś wyglądasz”, „Dobrze, że jesteś”. Dzisiaj, w dniu Św. Walentego uczniowie ubraniu na czerwono i różowo losowali serduszka. Nikt nie wiedział od kogo ono jest, kto jest autorem napisanych na nim słów. Być może to ten jedyny/jedyna…
Tuż przed feriami w naszej szkole został rozstrzygnięty konkurs ogłoszony przez Samorząd Uczniowski: "MÓJ PRZEPIS NA UDANE ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA". Oto wyniki:
Kategoria - klasy 0-3: Kategoria - klasy 4-8:
I miejsce: Dorota Obrębska - kl. 0a I miejsce: Dominik Frączek - kl. 4b
II miejsce: Kacper Widełko - kl. 3a II miejsce: Magdalena Pękala - kl. 7a
III miejsce: Mateusz Suflita - kl. 1a III miejsce: Oliwia Sekuła - kl. 7b
Wyróżnienia:
Michalina Drąg - kl. 0a, Julia Skraba - kl. 0a, Przemysław Pajor - kl. 0b, Paulina Kiełbasa - kl. 2b, Mateusz Romanek - kl. 3a oraz Bartłomiej Frączek - kl. 6.
Nagrody dla zwycięzców i wyróżnionych oraz słodkie upominki dla wszystkich uczniów, którzy brali udział w konkursie zostały ufundowane przez Samorząd Uczniowski. Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom, dziękujemy za zaangażowanie i zapraszamy do udziału w kolejnych konkursach.
Składamy serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy włączyli się w akcję Serce za Serce - zbiórkę pieniędzy na operację Matyldy Różak. Zebrana kwota - 2728 zł została przelana na konto zbiórki w serwisie Siepomaga. Małej Matyldzi życzymy zdrowia i trzymamy kciuki, by jak najszybciej odbyła się operacja!
W dniach 12 do 14 stycznia 2022 r. odbędą się zebrania rodzicielskie na platformie TEAMS wg poniżej zamieszczonego harmonogramu:
Klasa | Data | Godzina |
1a | Kontakt telefoniczny | |
1b | Kontakt telefoniczny | |
2a | 13. 01. 2022 | 15. 30 |
2b | Kontakt telefoniczny | |
3a | 13. 01. 2022 | 16. 00 |
3b | 13. 01. 2022 | 15. 00 |
4a | 12. 01. 2022 | 17. 00 |
4b | 14. 01. 2022 | 15. 00 |
5 | 13. 01. 2022 | 16. 00 |
6 | 13. 01.20 22 | 16. 30 |
7a | 13. 01. 2022 | 18. 00 |
7b | 13. 01. 2022 | 16. 00 |
8a | 13. 01. 2022 | 15. 30 |
8b | 12. 01. 2022 | 15. 10 |
Jeśli nie wiesz jak zalogować się do dziennika,
kliknij tutaj
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II we Florynce
Florynka 64
33-332 Florynka
tel. (fax) 18 447 16 22
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.