Czy na wieszaku przeznaczonym na ubrania można powiesić lekturę? Nic trudnego, szczególnie dla uczniów klas 2a i 3b, którzy na wieszakach umieścili treści dotyczące przeczytanych książek „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” oraz „Anaruk chłopiec z Grenlandii”. Lektura na wieszaku to jedna z metod aktywizujących, która tym razem kształtowała u dzieci nie tylko umiejętności typowo polonistyczne, ale także plastyczne. Rozwijała zdolności manualne, każdy uczeń bowiem dbał o estetykę swojego wieszaka, okazało się też, że samodzielne wiązanie supełków wcale nie jest takie łatwe😊. Trzecioklasiści pracowali w grupach tworząc teksty, rysunki i inne elementy, które najbardziej utkwiły im w pamięci podczas czytania. Drugoklasiści musieli samodzielnie wykazać się tym, co zapamiętali z książki, którą wspólnie z nauczycielem czytali podczas zajęć w szkole. Każdy uczeń przedstawiał i ilustrował historię jednej skarpetki oraz redagował ogłoszenie o jej zaginięciu. Po wykonaniu zadania uczniowie prezentowali efekty swojej pracy na forum klasy. Omawiając lekturę wykorzystaliśmy także pracę w parach – uczniowie doskonalili sztukę pisania listów oraz wykazali się niezwykłą wyobraźnią tworząc własną historię jedenastej skarpetki. Wykonane przez uczniów „lektury na wieszaku” ozdobiły nasze sale lekcyjne, a ta forma omawiania książki spodobała się uczniom, co na pewno wpłynie na lepsze zapamiętanie przygód jej bohaterów.